terug naar school - Reisverslag uit Acapantzingo, Mexico van Jan Keunen - WaarBenJij.nu terug naar school - Reisverslag uit Acapantzingo, Mexico van Jan Keunen - WaarBenJij.nu

terug naar school

Blijf op de hoogte en volg Jan

23 Februari 2015 | Mexico, Acapantzingo

Op het moment van schrijven zit ik in m'n uppie bij m'n collega's van Aeromexico aan boord richting Mexico-city.
Ik ga een bijspijker-cursus Spaans doen in Cuernavaca en heb me voor een cursus van 2 weken bij een Spaanse school aangemeld. Als het goed bevalt blijf ik nog een weekje langer. Ik zie wel hoe het gaat.
Net van Bismarck afscheid genomen op de luchthaven in LA, vanaf nu vervolgen wij elk onze eigen reis. Het is toch wel even wennen om nu zonder hem verder te gaan maar we wisten allebei dat dit zou komen.
Sinds het begin van onze reis op 5 januari hebben we intensief met elkaar opgetrokken dus het is echt wel raar nu.

Onze overtocht vanuit Auckland was nogal een "uitdaging"......(laat ik het een beetje beschaafd houden)!!!!
Ik zou je een gedetailleerd verslag kunnen opdissen over wat er allemaal mis ging. Niet zo leuk om te lezen denk ik, want het zou zo maar een tragedie worden waar niemand vrolijk van wordt en het is dan ook weer meteen zo'n lang epistel en dat wil ik je besparen.
Na zoveel jaren reizen met standby tickets is dit ons beiden nooit eerder overkomen. Het moest er misschien gewoon ooit eens van komen. Realitycheck.....
In het kort komt het erop neer dat we in 16 uur tijd, 5 vluchten achter elkaar hebben gemist omdat die allemaal vol zaten. Vervolgens een ticket voor de volle mep naar LA gekocht maar het E-ticket bleef ergens in "cyberspace" hangen waardoor we vlucht nr 6 ook misten. De hele boel maar weer gecancelled en cash een ander ticket aan de balie gekocht waardoor we gisteren alsnog met de laatste mogelijkheid weg konden. Uteindelijk heeft dat geresulteerd in een noodgedwongen overnachting in LA waar we helemaal geen zin in hadden.
Overigens was ik aangenaam verrast dat ik zoveel tegenslag heel gemakkelijk kon accepteren. Beiden geen irritatie of boosheid maar vooral verwondering over zoveel pech.
Kon natuurlijk niet nalaten om het "waarom" van deze situatie te overdenken. Ik heb daar nu achteraf nog slechts een vaag idee over....
Trouwens wat ik ook nog even kwijt wil is dat het ons beiden behoorlijk overviel hoezeer we de prettige Nieuw-Zeelandse mentaliteit (lees: vriendelijk, gastvrij, oprecht en eerlijk) geleerd hadden te waarderen. De Amerikaanse versie viel ons nogal rauw op het dak en daar hadden we helemaal geen zin in.

Maar nu dus verder en wacht mij een nieuw avontuur en een geheel nieuwe fase van deze lange reis.
Het was mijn wens om een tocht door culturen te maken, dit is de volgende! Ik voel mij bevoorrecht dat ik in zo'n korte tijd nu al het 4de land mag bezoeken.
Het is echter zeker niet mijn plan om weer veel te gaan reizen, tourtjes te plannen om iets van het land te gaan zien, daar ben ik wel even klaar mee. Nee, ik wil gewoon lekker op 1 plek blijven en een leuke tijd hebben waarbij ik ook nog wat van de taal opsteek. O ja misschien ook een beetje detoxen, na al die flessen wijn, kan wellicht ook geen kwaad.

Terwijl ik dit schrijf zie ik de voorsteden van Mexico-city vanuit de lucht al voor mij opdoemen.
Ik heb er zin in om nieuwe mensen en (oude) bekenden te ontmoeten en ik vind het spannend om te zien wat dit allemaal met mij gaat doen.
Tuurlijk ook best wel spannend hoor maar nog steeds geen enkele behoefte om naar Nederland terug te keren. Een ticket voor de volgende vlucht heb ik ook nog niet dus de vervolgroute ligt helemaal open.

Ik ben heeeeeel benieuwd........

  • 25 Februari 2015 - 23:34

    Els:

    Poehpoeh! Det waas neet leuk reize :-((. Gelökkig is det allemaol vurbeej en kins se noow geniete van dien volgende óngerneme ;-)). xxx

  • 26 Februari 2015 - 09:28

    Tiny:

    Zo zo Jan met hiel vuul nieje ervaringen bis ze weer aan un nieje oetdaging begos. Hiel vuul succes en plezeer beej de Mexicanen en veural blieve schrieve he!!!
    Groetjes Tiny.

  • 27 Februari 2015 - 15:59

    Angelo:

    Ha Jan
    Vuul plezeer in Mexico en doot good oplette in de les dan kinne we straks in ut Spaans vaerder converseren. Hald ik mien Spaans auk ein bietje up to date. Hahahaha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 11660

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 15 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: