Ooooohhhhmmm - Reisverslag uit Saint Margaret, Verenigd Koninkrijk van Jan Keunen - WaarBenJij.nu Ooooohhhhmmm - Reisverslag uit Saint Margaret, Verenigd Koninkrijk van Jan Keunen - WaarBenJij.nu

Ooooohhhhmmm

Blijf op de hoogte en volg Jan

30 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Saint Margaret

Vandaag is het zondag, rustdag in de ashram. Ik neem mij voor om elke zondag een update te schrijven want door de week heb ik daar eigenlijk helemaal geen tijd voor.
Het is een druk programma wat dagelijks om 5.45 uur start (ik sla het eerste deel vanaf 4.15 u over) en elke dag gaat om 21.00 uur het licht uit. Dus ondanks dat ik er vroeg uit moet, maak ik wel een behoorlijke nachtrust.

De rit hier naartoe met Victoria (locale vriendin) verleden week, had ik vooral gemengde gevoelens. Enerzijds wel zin om hier aan te beginnen maar ook jammer dat de periode van echt vakantie vieren nu over was. De afgelopen maanden heb ik vooral elke dag zelf in kunnen vullen en nu stond ik aan het begin van een strikt dagritme. Ik hoef niets zelf meer te bedenken, alles is al geregeld....
Eerlijk gezegd bleef dat dubbele gevoel zo'n beetje tot de 2e dag hangen maar daarna ging het helemaal prima. Inmiddels is dag 5 aangebroken en ben ik helemaal enthousiast.

In mijn vorige update schreef ik al dat de inhoud van de volgende reisverslagen van een kompleet andere aard zal zijn. Ik heb weinig spannende reisverhalen te vertellen deze keer en ik vraag mij af of het wel zo leuk is om mijn echt persoonlijke verhalen te lezen. Daarnaast weet ik niet of ik dat deel wel wil of durf te publiceren. Eerlijk gezegd ben ik daar nog niet helemaal uit dus ik blijf nog een beetje aan de oppervlakkige kant misschien.

Zo zijn er eigenlijk een heleboel 'issues' waar ik nog niet helemaal uit ben. In deze omgeving wordt ik behoorlijk met mezelf geconfronteerd door de meditaties, de workshops, de vragen van de guru en de mensen om mij heen. Elke dag gebeurt er ontzettend veel maar om dat dan weer na te vertellen is best wel lastig merk ik.
In deze omgeving trek ik veel met Judith uit Nederland op. We hebben elkaar hier op de ashram 8 jr geleden leren kennen. In de loop van de jaren is onze vriendschap steeds hechter geworden. Het is fijn om hier een maatje te hebben en daar geniet ik intens van maar eigenlijk is het contact met iedereen wel prima hoor.
Tuurlijk zitten er weer altijd 'serpenten' tussen waar je het niet zo mee hebt maar da's dan een mooie uitdaging om daar compassievol mee om te gaan......

In ieder geval heb ik nu nog een kamer voor mijzelf. Er staat nog 1 ander bed maar is dus nu nog onbezet en het is niet bekend of er iemand bij komt. Ik moet zeggen dat ik het wel erg lekker vind om mijn eigen plekje te hebben. Het is een mooie kamer met ruime klerenkast, eigen douche en toilet. Hartstikke nieuw, schoon en makkelijk te onderhouden dus ik heb het daar wel mee getroffen. Wasmachine om te hoek met drooglijn en in deze temperatuur is alles hartstikke snel droog en ik hoef het terrein helemaal niet af voor boodschappen ofzo. Eigenlijk ook helemaal geen behoefte aan moet ik zeggen.
Er wordt 3 keer per dag een heerlijke vegetarische maaltijd geserveerd en het is een leuke groep van zo'n 40 mensen in totaal (incl vaste staf).

Hier wil ik het nu maar even bij laten, het volgende onderdeel staat op het programma.
Als het zo is dat je iets meer wilt weten van waar ik mee bezig ben of het programma dan hoor ik dat graag van je. Stuur mij anders even een persoonlijk bericht en dan kan ik dat misschien in mijn volgende update verwerken.

  • 30 Maart 2015 - 23:49

    Els:

    Haa Jan, noow is éch dn tied aangebraoke vur dichzelf. Zal dien leuke REISverslage gaon misse maar haop aaf en toe toch nog wet schriefsels van dich te laeze!

  • 01 April 2015 - 14:43

    Angelo Vaessen:

    Ha Jan. Zo te zien bevalt het je allemaal prima en ben je een mooie ervaring rijker. Natuurlijk wil ik graag verder de verhalen van je lezen. Verheug me er iedere keer op. Geniet er nog maar even van. Groetjes Angelo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 11671

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 15 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: