Transformeren die boel... - Reisverslag uit Saint Margaret, Granada van Jan Keunen - WaarBenJij.nu Transformeren die boel... - Reisverslag uit Saint Margaret, Granada van Jan Keunen - WaarBenJij.nu

Transformeren die boel...

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 April 2015 | Granada, Saint Margaret

Afgelopen zondag was een drukke dag, ondanks de wekelijkse rust. Ik ben er toen dus niet aan toe gekomen om mijn update te schrijven. Ik moet het nu tussen de bedrijven door doen en dat is best een klus hoor, om dat goed te organiseren.
Vera en Cheryl kwamen zondag op visite en ik had vooraf een gesprekje ter kennismaking met de guru voor hun geregeld. Daarna zijn we met z'n vieren (Judith ging ook mee) bij een plaatselijk hotel gaan lunchen.
Helaas was het restaurant gesloten tot 7pm dus moesten we ofwel in de felle zon op het terras zitten, of in de riante open lobby plaatsnemen. Wij kozen uiteraard voor het laatste. Lekker briesje, uitzicht op het water (en de olietankers), prima maaltijd en lekker relaxt gezelschap.

Best wel gek, als je een hele week in zo'n beschermde omgeving als in de ashram hebt gezeten, om dan weer aan het normale publieke leven deel te nemen. Ook was het een "uitdaging" om vast te houden aan ons veganistische dieet en bijv. alle suikers te vermijden. Het is slechts gedeeltelijk gelukt. En wat worden er toch veel geraffineerde suikers (incl kleur-, geur- en smaakstoffen) in frisdrank verwerkt. Ik ben dat helemaal niet meer gewend, het smaakt echt niet lekker en het duurt weer een hele tijd voordat het uit je lichaam is gewerkt. We eten super gezond hier en ik merk dat mijn lichaam zich aan het reinigen is. Inmiddels ook al een paar kilootjes kwijt dus Jan voelt zich daar helemaal prima bij.
Verder vond ik het wel gemakkelijk om de switch, in en uit de ashram, te kunnen maken. Dat was een grote meevaller. Tuurlijk speelt het een belangrijke rol dat ik mijn gasten en dit land al bijna 25 jaar ken dus het voelde ook wel een beetje als een thuiswedstrijd.

Vandaag zijn we op de helft van het programma. Dag 20 is gestart dus nu kan het aftellen beginnen. Oh, dat klinkt misschien wel wat negatief maar ja, zo voelde het gisteren in ieder geval wel. Vandaag gaat het wel weer beter en ik ben absoluut van plan om de 2e helft gewoon hier te blijven hoor. De laatste paar dagen had ik een grote behoefte om mijn koffers te pakken en heel snel heeeeeel ver weg te rennen.

We staan nu in dit programma al een tijdje uitgebreid stil bij alle chakras en dat levert bij mij nogal wat stress op. Een soort van energetische schoonmaak zeg maar en oeffff......daar heb ik soms helemaal geen zin in. Maar goed, het hoort er allemaal bij dus ik hobbel er maar lekker doorheen met de hoop op eeuwige en blijvende transformatie. (Soms kan ik het woord niet meer horen...)!!!!!

Deze keer dus een kort verslag want over 15 min moet ik alweer klaar zijn voor de workshop.

Oooooooohhhhhhhhmmmmmmmm.........

  • 14 April 2015 - 20:16

    Tiny:

    Hoi Jan

    Volgens mij kom jij helemaal getransformeerd (wat un moeilijk woord} over 4 weekjes weer op Nederlandse bodem terug!
    Wat is de tijd voorbij gevlogen als je terug kijkt. Geniet nog van die paar vrije weekjes die je nog hebt dan kun je er weer tegenaan als je eindelijk weer aan het werk gaat.
    Groetjes uit een ZONNIG Baarlo.
    Tiny.

  • 14 April 2015 - 22:37

    Marie:

    Ha Jan,
    Niet zo'n spannend verslag deze keer, maar er leuk dat je bezoek krijgt daar.
    Wat gaat de tijd toch snel over een paar weken al weer terug naar huis. Hout-Blerick bedoel ik. Wat mij betreft heeft jou reis dan ook lang genoeg geduurt en zal blij zijn je te zien.
    Groetjes uit het (inderdaad zonnige )Hout-Blerick.

  • 15 April 2015 - 00:54

    Jacques:

    Now je doet maar alsof er geen einede aan komt
    Voordat je er erg in hebt ben je weer thuis en gaat alles ge woon door net als vroeger
    Hier gaat het ook heel goed dus klagen doen we niet
    De jongens zijn nog steeds met hun nieuwe keuken bezig gister kwamen de ramen en deuren binnen.
    Ik stuur je een foto als het klaar is groeten uit een heel mooi Sydney en ook mooi weer vandaag maar de dagen worden steeds korter ik merk het best wel heb een nieuw TV gekocht groot en heel mooi en ook een nieuwe rocking chair rood leer die bij de andere passen en met een handel trek je er een voet rest uit heel erg gemakkelijk Ik ben nu op die leeftijd waar he heel goed in zo,n stoel past.
    Wacht maar ik weet zeker dat over zeg maar heel veel jaren je ook zo,n stoel koop en dan denk je aan mij ha ha ha Groeten jacques ook aan Bismark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 1080
Totaal aantal bezoekers 11662

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 15 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: