Thelma's paradise - Reisverslag uit Algies Bay, Nieuw Zeeland van Jan Keunen - WaarBenJij.nu Thelma's paradise - Reisverslag uit Algies Bay, Nieuw Zeeland van Jan Keunen - WaarBenJij.nu

Thelma's paradise

Blijf op de hoogte en volg Jan

26 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Algies Bay

De laatste dag in Sydney hebben we nog van een heerlijke stranddag genoten. We zijn op Tamarama beach geweest en na de lunch naar Bondi beach geslenterd. Een prachtige wandelroute vlak langs de kustlijn.
In de avond met Charles en Jacques gegeten en van de laatste verhalen genoten.

Daags erna vroeg uit de veren want we vertrokken richting Auckland. Het was hartstikke heet en benauwd in Sydney. De geplande vlucht bleek propvol te zitten omdat Air Newzealand er een had gecanceld maar we hadden een alternatief die 2 uur later vertrok. Het grondpersoneel van Quantas was super aardig & behulpzaam en zonder problemen zijn we op de volgende vlucht meegekomen. In sommige andere landen is dat toch echt anders gesteld met de behulpzaamheid......
Wederom door een vriendelijke crew aan boord verwend en na 2,5 uur in Auckland geland.
Dit is mijn eerste bezoek ooit aan Nieuw-Zeeland, en het is na zoveel jaren vliegen toch nog steeds weer heel bijzonder om in een vreemd nieuw land te komen. Ik realiseer mij hoe ver weg van Nederland ik nu ben en ik heb het gevoel dat de vakantie nu pas echt gaat beginnen.
In de aankomsthal lees ik dat op 19 febr'15 volgens de chinese astrologie 2015 het jaar van het Schaap is. Ik ben benieuwd of dat een extra dimensie aan ons verblijf hier zal geven!!!!
De rij wachtenden bij de douane in de aankomsthal is immens en het duurt zeker 45 min. voordat we okay zijn bevonden om Nieuw-Zeeland binnen mogen. Tijdens het wachten valt het op dat het "publiek" hier er echt anders uitziet dan in Sydney. Ik had eigenlijk dezelfde type mensen verwacht maar dat is dus niet zo.

Deze keer werden we opgewacht door onze gastvrouw Thelma (Bismarck's nicht).
De temperatuur is echt anders hier. Wel lekker warm maar er staat een frisse wind waardoor het bijna koud aanvoelt. Voor het eerst in weken zie ik iemand die een bodywarmer draagt.
Na n uurtje rijden richting Warkworth waren we weer "thuis" en wat een huis is dat. Super mooi, comfortabel en groot, heeeuuul erg prettig. 3 vrolijke honden en een kat springen opgewekt rond en iedereen is blij dat we er nu eindelijk zijn.
De gastvrijheid ging ook nu weer gepaard met wijn en eten en na middernacht rolden we in ons luxe bedje.
Ik heb niet zo goed geslapen die nacht en was ik al voor zonsopgang wakker. Ik ben uit bed gestapt met hoge verwachtingen over een mooi uitzicht vanaf het grote terras. En tjongejonge mensen, die verwachtingen werden volledig overtroffen.
Ik zie een prachtige tuin met bloeiende bloemen, zoemende bijen, vreemd zingende vogels en een uitzicht over de heuvels en helemaal op de achtergrond een oceanview met hier en daar een verloren eilandje in het helder blauwe water.
Echt een ge-wel-dig landschap vanwege de verschillende kleuren groen, de boeiende bloemen, het blauw op de achtergrond, de uitgestrektheid, enkele grazende koeien, een verdwaald blatende schaap en dat allemaal tijdens de opkomende zon. Ik werd er zoo blij van.
Die ochtend heb ik een (bijna vergeten) gewoonte weer opgepakt, ik ben een half uurtje gaan mediteren. In volledige stilte gezeten en dat was erg fijn.

We besloten die dag om het hele weekend te gebruiken om gewoon niks te doen en niets te plannen. Even geen uitstapjes of tourtjes maar lekker van deze rustgevende omgeving genieten. Eenmaal daar aan toegegeven merkten we beiden hoe moe we waren. We hebben de eerste dag 2 maal siësta gehouden en de nacht erna weer prima geslapen. We waren blijkbaar gewoon hartstikke moe.

Daags erna vroeg in de vroege ochtend een wandeling met de honden en een verfrissende duik in de oceaan, zijn we naar de lokale biologische markt geweest, op het terras thuis naar klassieke muziek geluisterd en zo van het ene in het andere moment gestapt. Het was geweldig.
Helaas hoorden we later op de dag dat Cheryl uit Trinidad, die begin februari met ons mee zou reizen, haar trip heeft moeten afzeggen. Erg balen, want we hadden ons er op verheugd om samen met haar verder te gaan.

Thelma nodigde lokale Nederlandse vrienden uit voor de BBQ thuis en met Jan-Willem hebben we onze reisroute op het Noorder-en Zuidereiland gepland. We zijn volledig onvoorbereid op reis gegaan, niks vooraf gelezen want we wilden ons laten leiden door de voorstellen van mensen die we onderweg ontmoeten. We hebben nu voor een mooie route gekozen en morgen vertrekken we.

Afgelopen weekend was anniversary-weekend in Auckland. We zijn per bus vertrokken en hebben 1 nacht bij Timothy (Thelma's zoon) gelogeerd. Een perfecte gids voor ons. Aanvankelijk vonden we de stad niet echt bijzonder omdat het zo uitgestrekt is en niet echt een gezellig centrum heeft.
Later blijkt dat er vele hippe, trendy restaurants/bars zijn die je wel moet weten te vinden maar wat vooral opvalt is de relaxte sfeer. Niemand lijkt haast te hebben en niemand bemoeit zich met andermans zaken of levert ongevraagd commentaar. Lekker schoon op straat en alles is goed georganiseerd. De dag aan de waterfront lijkt op een (te) goed georganiseerde Koninginnedag in Amsterdam met straatmuzikanten, kunstenaars, acrobaten en roeiwedstrijden.
In de avond weer een BBQ bij Engelse vrienden (Andy & Allison). Zij hebben sinds enkele dagen een pup en die had nog geen naam. Een hele lijst met namen passeerde de revue en uiteindelijk kozen ze voor Pepper (Bismarck's idee).

Vandaag een dagje in de tuin klussen, onze reis voorbereiden en de carrental regelen. Ik ben erg benieuwd naar wat er vanaf morgen ons weer allemaal staat te wachten.

  • 27 Januari 2015 - 00:04

    Joke:

    Heerlijk Jan, zie het hele,aal voor me!
    Lieve groetjes!

  • 27 Januari 2015 - 00:43

    Els:

    Wooow Jan (en Bis netuurlik) wat geweldig wat geej noow allemaol belaef en meimak. Ik geniet van dien verhäölkes, zeen 't zoeë veur mich

  • 28 Januari 2015 - 20:30

    Riekie:

    hallo Jan en Bis wat een mooi verslag van jullie geweldige belevenis toppie ,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 11677

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 15 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: